Pochodzenie: Strzyganie

Poniższe zasady opcjonalne przygotował nasz słuchacz, Kacper „TKMN” Kobus na podstawie jednego z odcinków Rozmów o Starym Świecie.

Pochodzenie: Strzyganie

Strzyganie to wędrowny lud, którego korzenie sięgają na ponad tysiąc lat wstecz przed założeniem Imperium Sigmara. Chwała ich minionego imperium została zapomniana przez wszystkich, poza nimi samymi. Trzymają się razem, rzadko oddzielając się od swoich rodzin aby podróżować samotnie, lub z obcymi. Przechowując wiedzę o minionych stuleciach przekazując ją kolejnym pokoleniom swoich rodzin, oraz przypadkowym podróżnym, zarówno tym zainteresowanym i nie zainteresowanym ich historiami. Z tego powodu są nielubiani przez: eklezjarchat, świętych wojowników, oraz możnych. Uwielbiają ich za to: dzieci i prości ludzie, którym wróżą z dłoni, opowiadają o swoich podróżach i historii. Lubią również pograć w karty, czy zwyczajnie zabawić gawiedź wystawiając wędrowny cyrk, sztukę, lub inne widowisko.

Ich dziedzictwo jest związane z wamiprzym rodem Strzygoni, którzy zostali odrzuceni przez Neferatę. Strzygoni poszukujący bezpiecznego miejsca do życia po swoim wygnaniu natrafili wreszcie na Strigos. Zajęli tę krainę przejmując w niej władzę i zastępując wiarę w Nagasha – na kult “nieżyjącego” Usharona – wampira, z którego wywodzi się ich linia krwi.

Wbrew pozorom Usharon okazał się być dobrym władcą dal swoich nowych poddanych zaprowadzając czas ładu i dobrobytu. Mieszkańcy mogli żyć bez obaw o własne życie, ponieważ Wampirzy władcy ustanowili prawo, że będą wypijali krew tylko z przestępców i jeńców wojennych. Spokój ten trwał przez 200 lat.

Przez 200 lat, pozostałe wampirze rody były nieustannie podburzane przez ród Lamii, a i inne, zewnętrzne zagrożenia coraz więcej dawały o sobie znać. Mogło się wydawać, że Strzygonie dadzą radę odeprzeć jednoczesny atak trzech potężnych, wampirzych rodów, jednak niespodziewany atak ze strony hordy orków, okazał się być przysłowiowym gwoździem do trumny zarówno Imerium Strzygoni, jak i jego władców.

Niedobitki mieszkańców zniszczonej krainy uciekli wraz ze swoimi wampirzymi panami i uciekają po dziś dzień. Minęło ponad 3000 lat od powstania rodu Strzygoni, a Strzyganie po dziś dzień wierzą, że pewnego dnia ich panowie się obudzą i wezwą na pomoc, aby odbudują wielkie imperium.Tymczasem praktykują swoje wiarę i wspierają, na tyle ile mogą swoich panów: transportując ich w swoich karawanach, oddając im krew, a czasem i życie.

Ludzie (Strzyganie) – Umiejętności i talenty

Umiejętności: Broń Zasięgowa(miotana), Hazard, Jeździectwo(Konie) lub Nawigacja lub Powożenie, Język(dowolny niemagiczny), Kuglarstwo(Dowolne) lub Muzyka(Dowolna), Mocna Głowa, Nawigacja, Opieka Nad Zwierzętami, Plotkowanie, Skradanie(dowolne), Wiedza(Historia lub Nekromancja), Występy(Dowolne), Zwinne Palce

Talenty: Dziwadło*, Gadanina lub Gładkie Słówka, Percepcja Magiczna Lub, Szósty Zmysł, Szczęście, 2 losowe Talenty

Nowy talent: Dziwadło

Wyróżniasz się z tłumu. Możesz próbować przystosować się do życia wśród ludzi spoza swojego taboru, ale tabor z ciebie nie wyszedł. Wszystkie testy z postaciami, które mają wyższy status od Ciebie, masz karę -10, w testach opartych na ogładzie, skradania oraz Zwinnych palców, a z postaciami o statusie niższym od Ciebie masz Bonus +10 do tych samych testów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *