Czyli dlaczego nie warto ufać przywódcom?
Kroniki Diuny wciąż pozostają jedną z najlepszych i najszerzej rozpoznawalnych serii s-f. Dlatego dziś postanowiliśmy się bliżej przyjrzeć jednej z naszych ulubionych książek, opowiedzieć co ciekawego w niej znajdowaliśmy wraz z kolejnymi czytaniami i oczywiście zachęcić wszystkich, którzy jeszcze jej nie znają, do zapoznania się z tym wyjątkowym uniwersum, nawet jeżeli nie jest sygnowana logiem
#117 Guślarz, czy czarownica? Czyli o nielegalnej magii
Nie wszystkie uzdolnione magicznie osoby trafią do Kolegiów Magii, gdzie pobierać będą odpowiednie nauki. Jedni będą ukrywać swój dar, inni wykorzystywać go do własnych celów. Niektórzy mieszkając w chatce za wioską będą swoją wiedzą pomagać miejscowym, a jeszcze inni dopiero wyruszą na poszukiwanie prawdziwej potęgi. Dziś przyjrzymy się więc guślarzom i innym nielicencjonowanym użytkownikom magii.
Jak napisać scenariusz? Czyli dlaczego sesja to nie film
Przygotowanie scenariusza, jest wyzwaniem z którym Mistrzowie Gry regularnie się zmagają. Jednak niezależnie od tego czy jest się wytrawnym prowadzącym, czy dopiero poznającym arkana sztuki opowiadania graczom o tym, że ich postacie siedzą w karczmie, stworzenie scenariusza potrafi nastręczyć wielu problemów. Dlatego dziś staramy się porozmawiać o tym procesie i wymienić własnymi doświadczeniami z nadzieją,
#116 Języki Starego Świata, czyli jak się dogadać w Warhammerze?
Chodzi mi o to, aby język giętki, powiedział wszystko, co pomyśli głowa – cóż jednak gdy głowa ma szpiczaste uszy, długą brodę, należy do czarodzieja, bądź co gorsza bretończyka? Dziś rozmawiamy o tym skąd się wzięły i czym się różnią rozmaite języki ponurego i niebezpiecznego uniwersum.
#115 Jak zostać świętym? Czyli boży wybrańcy i błogosławione dusze
Umarł rycerz, a w Kościele Rozprawiano parę lat, Jak podzielić jego szkielet, Bo relikwii żąda świat. Smoków się wyraja mrowie, Za to świętych nigdy dość! Sprawiedliwie! – ktoś podpowie: Mit za mit! I kość za kość!
Mroczne potęgi, cuda kapłanów, magiczne przedmioty i dalekie krainy – wszyscy fani warhammera wiedzą o tych rzeczach, uporczywie jednak powraca pytanie: Co o tym wszystkim wiedzą Bohaterowie Graczy? Dlatego w dzisiejszej rozmowie staramy się rzucić trochę światła na te kwestię opowiedzieć o tym co wiemy z naszej historii i co udało się wygrzebać z kart
Cóż począć gdy bohaterów wzywa przygoda, lub kolonia karna na drugim końcu świata pośród? Oczywiście z animuszem osuszyć kufel i rzucić się naprzeciw tak znakomitej okoliczności, albowiem pełne niebezpieczeństw dżungle, krwiożerczy jaszczuroludzie, czy potwory morskie to pestka dla awanturników ze Starego Świata!
Wewnętrzny Wróg do 4e został już w całości wydany po angielsku, a rodzime wydanie doczekało się pierwszych dwóch z pięciu części. Każda z nich w jednej księdze zawiera scenariusz kampanii, natomiast jako osobny tom wydano również pięć „Niezbędników” mających zarówno rozszerzyć to co się znajduje w podstawowych książkach, jak i być przydatną pomocą dla wszystkich
#113 Alkohol, tytoń i inne używki, czyli o małych radościach w ponurym świecie
Kawa, herbata, czy liść czarnego lotosu? Zapewne wielu z nas co rano zadaje sobie to pytania, dlatego dziś staramy się się rzucić trochę światła na rozmaite substancje i rośliny, które z lubością (nie tylko) ludzie: piją, palą, wciągają, pykają, inhalują, czy też wcierają w swoje i innych śluzówki, ku uciesze Tej Która Pragnie 😉
#112 Rzeki Imperium, czyli o żegludze śródlądowej Starego Świata
Czymże byłoby Imperium bez toczących przezeń życie i towary Wielkich Rzek? Niczym! Pustką pochłoniętą przez mroczne potęgi. Albowiem to nie szlacheckie zamki, strzeliste świątynie, czy brukowane drogi są podporą naszego państwa lecz właśnie żegluga! I to dzięki ludziom przelewającym swój pot i każdego dnia ryzykujących życie na falach rwących nurtów – Imperium jest najwspanialszym z