Czyli dlaczego nie warto ufać przywódcom?

Kroniki Diuny wciąż pozostają jedną z najlepszych i najszerzej rozpoznawalnych serii s-f. Dlatego dziś postanowiliśmy się bliżej przyjrzeć jednej z naszych ulubionych książek, opowiedzieć co ciekawego w niej znajdowaliśmy wraz z kolejnymi czytaniami i oczywiście zachęcić wszystkich, którzy jeszcze jej nie znają, do zapoznania się z tym wyjątkowym uniwersum, nawet jeżeli nie jest sygnowana logiem WFRP 😉

#117 Guślarz, czy czarownica? Czyli o nielegalnej magii

Nie wszystkie uzdolnione magicznie osoby trafią do Kolegiów Magii, gdzie pobierać będą odpowiednie nauki. Jedni będą ukrywać swój dar, inni wykorzystywać go do własnych celów. Niektórzy mieszkając w chatce za wioską będą swoją wiedzą pomagać miejscowym, a jeszcze inni dopiero wyruszą na poszukiwanie prawdziwej potęgi. Dziś przyjrzymy się więc guślarzom i innym nielicencjonowanym użytkownikom magii. A jak przypomina inkwizycja, to nielicencjonowana magia to pierwszy stopień do czarnoksięstwa.

Jak napisać scenariusz? Czyli dlaczego sesja to nie film

Przygotowanie scenariusza, jest wyzwaniem z którym Mistrzowie Gry regularnie się zmagają. Jednak niezależnie od tego czy jest się wytrawnym prowadzącym, czy dopiero poznającym arkana sztuki opowiadania graczom o tym, że ich postacie siedzą w karczmie, stworzenie scenariusza potrafi nastręczyć wielu problemów. Dlatego dziś staramy się porozmawiać o tym procesie i wymienić własnymi doświadczeniami z nadzieją, że i wam się to przysłuży 😉

Czy moja postać to wie? Czyli co o świecie wiedzą bohaterowie?

Mroczne potęgi, cuda kapłanów, magiczne przedmioty i dalekie krainy – wszyscy fani warhammera wiedzą o tych rzeczach, uporczywie jednak powraca pytanie: Co o tym wszystkim wiedzą Bohaterowie Graczy? Dlatego w dzisiejszej rozmowie staramy się rzucić trochę światła na te kwestię opowiedzieć o tym co wiemy z naszej historii i co udało się wygrzebać z kart podręczników.

Śmierć na Rzece Reik – Niezbędnik | Recenzja i zawartość

Wewnętrzny Wróg do 4e został już w całości wydany po angielsku, a rodzime wydanie doczekało się pierwszych dwóch z pięciu części. Każda z nich w jednej księdze zawiera scenariusz kampanii, natomiast jako osobny tom wydano również pięć „Niezbędników” mających zarówno rozszerzyć to co się znajduje w podstawowych książkach, jak i być przydatną pomocą dla wszystkich MG, nie tylko tych prowadzących WW.

Dziś opowiadamy o drugim z niezbędników i postaramy się pokazać jakie jego elementy okazują się być przydatne również na sesjach nie związanymi ze słynną kampanią.

#112 Rzeki Imperium, czyli o żegludze śródlądowej Starego Świata

Czymże byłoby Imperium bez toczących przezeń życie i towary Wielkich Rzek? Niczym! Pustką pochłoniętą przez mroczne potęgi. Albowiem to nie szlacheckie zamki, strzeliste świątynie, czy brukowane drogi są podporą naszego państwa lecz właśnie żegluga!

I to dzięki ludziom przelewającym swój pot i każdego dnia ryzykujących życie na falach rwących nurtów – Imperium jest najwspanialszym z państw, a podatek od długości burty proponowany przez Księcia Elektora jest jak zdradliwy cios zadany samemu Sigmarowi!