#32 Pradawna Lustria, czyli amazonki, zapomniane miasta i leśne halflingi

Wciąż rozmawiamy o Lustrii, lecz tym razem mniej czasu poświęcamy samym zamieszkującym ją jaszczurom i żabom, a więcej innym jej mieszkańcom, oraz temu, skąd w uniwersum Warhammera wzięła się ta pokryta dżunglą kraina, oraz gdzie jeszcze możemy odnaleźć jej ślady. Dodatkowe informacje dotyczące tego tematu, oraz wygrzebane z czeluści internetu grafiki znajdziecie w tym wpisie.

Zapomniana Lustria

Poniżej znajdują się materiały, którymi moim zdaniem warto uzupełnić odcinki podcastu poświęcone Lustrii i Lizardmanom. Dawno, dawno temu, jeszcze zanim świat Warhammera przybrał swój ostateczny kształt (czyli mowa tu jeszcze o WFB1), Slannowie wyglądali jak w przerośnięte, wyprostowane żaby. Ich imperium co prawda upadło, ale było nadal wystarczająco silne, by utrzymywać własnych ludzkich niewolników i

#31 Lustria, czyli jaszczuroludzie, żaby i plan tysiącletni

Śmiertelnie niebezpieczna dżungla, legendarne złote miasta i oczywiście Slannowie niezmiennie realizujący wielki plan, wreszcie nadszedł czas na to, abyśmy poświęcili odrobinę czasu Lustrii i zamieszkującym ją płazom i gadom 😉

#30 Lore i Historia, czyli komu wierzyć w Starym Świecie

To już trzydziesty odcinek naszych „Rozmów o Starym Świecie” dlatego postanowiliśmy dziś zastanowić się szerzej nad tym skąd tak naprawdę czerpiemy informacje na temat uniwersum Warhammera i jak one były tworzone i dlaczego.

#29 Estalia, czyli pojedynki, odkrywcy i górale

Estalia, wymieniana zwykle jednym tchem zaraz za Tileą, jest chyba najoszczędniej opisaną krainą Starego Świata, co oczywiście w żaden sposób nie powstrzymało nas od rozmowy na temat tego, co o Estalii wiemy, czego nie wiemy i co nam się wydaje 😉

#1 Jakie tempo na sesji?

Dziś coś z zupełnie innej beczki, czyli wraz z Wernerem udajemy, że coś wiemy o graniu w RPG i rozmawiamy w jakim tempie sesje przebiegają, w jakim przebiegać powinny i dlaczego jedni gracze gonią za własnym ogonem, podczas gdy inni od razu biegną na smoka z pieśnią na ustach. Zatem coś nowego dla nas i

#28 Smoki, smokoogry i inne gady

Nadszedł czas na omówienie naprawdę pradawnej rasy oraz ulubionego „stracha na graczy” wielu MG, czyli gigantyczne, latające jaszczury lubujące się w nocowaniu na górach złota, klejnotów i magicznych przedmiotów wszelkiej maści.

#5 Noc w Operze, recenzja i wrażenia z przygody

Wracamy do naszych recenzji i wspomnień z sesji, tym razem „Noc w operze” – trzeci z pięciu scenariuszy znajdujących się w mini kampanii „Trudne dni i ciężkie noce”. Polska premiera coraz bliżej, zatem mamy nadzieję, że oczekujący na ten dodatek znajdą tu coś dla siebie 😉

Pochodzenie: Mieszkańcy Wybrzeża

Pochodzenie: Mieszkańcy Wybrzeża

Poniższy wpis pojawił się niedawno na blogu Bena „Bee” Scerri’ego jednego ze współautorów podręcznika do WFRP 4e. Poniższe tłumaczenie opcjonalnych zasad tworzenia postaci i ich pochodzenia publikujemy za jego zgodą. ——————————————————————————————————— „Zawsze wydawało mi się czymś dziwnym, że nasi uczeni zapełnić niezliczone półki biblioteczne tomami opisującymi w najdrobniejszych szczegółach różnice pomiędzy mieszkańcami poszczególnych imperialnych prowincji,

#27 Tilea czyli sztuka, święci i oliwki

Dziś gorące południe i sławni Tileańczycy: najemnicy, malarze, odkrywcy, rzeźbiarze i kupcy w swoich słonecznych miastach, pod którymi rozrastają się tunele pełne szczurów i to większych niż zwykle 😉

1 22 23 24 25 26 32