1. Kuglarze
Mitterfruhl 2511, Wusterburg Rozpoczynał się piękny dzień poprzedzający wiosenną równonoc. Słońce przyjemnie prażyło, osuszając miejskie uliczki z kałuż pozostałych po wiosennej burzy szalejącej jeszcze poprzedniego wieczora. Świeże powietrze wpychało się w nozdrza, rozcieńczając miejskie aromaty i niosąc ze sobą dźwięki jarmarku. Na dziś przypadał najważniejszy dzień handlowy w Wusterburgu. Rynek, na którym dumnie prężyła się
„Zawziętość – lecz nie taka cechująca bandycką kompanię i też nie zwierzęca, gdyż samo porównanie jest obraźliwe. Nie ich zawziętość była jak klif, zawzięcie broniący się prze kolejnymi falami przypływu, jak lasy deszczowe broniące intruzom wejścia do swego wnętrza, ich zawziętość przejawiała się w tym, że niezależnie co zostało rzucone w ich stronę, wciąż trwali. A cyniczna duma znaczyła ich twarze.
Nie wiem czy ktokolwiek z nich ostatecznie przetrwał, ale jeżeli ktoś mógł przetrwać to właśnie oni.”
Tym razem rozmawiamy o sąsiadującym z Imperium Kislevie – czyli o Polsko-Ruskim kawałku Starego Świata, jego historii i kulturze, oraz oczywiście lodowych wiedźmach i starożytnej lodowej magii.
Królowie przestworzy
Ostatnimi czasy, tłumaczymy dla was teksty autorów WFRP 4e, lecz dziś mamy coś wyjątkowego. Poniższy tekst nie ukazał się jeszcze, w żadnych oficjalnych dodatkach do WFRP i tylko na naszym blogu ma swoją Światową Premierę! Zaprażmy do lektury.
#2 A Rough Night at the Three Feathers, recenzja i wrażenia z przygody
Ciężką noc w gospodzie Pod Trzema Piórami, czyli leciwy i wciąż rewelacyjny scenariusz wydany ponownie, tym razem w ramach mini-kampanii „Rough Nights & Hard Days”. Dzielimy się naszymi wrażeniami i opiniami z tej przygody, w miarę możliwości staramy się dać kilka rad planującym ją poprowadzić MG, oraz robimy swoiste wprowadzenie do tej niewielkiej kampanii, ponieważ
Święta liczba odcinków zostało osiągnięta! Chwała Rogatemu Szczurowi! Czyli wreszcie zabraliśmy się za Skaveny, temat rozległy, staramy się powiedzieć odrobinę o ich historii, dlaczego nie istnieją i czy ma to sens, oraz poświęcić kilka słów samemu, Rogatemu futrzakowi 😉
Pochodzenie: Arabia
Poniższy wpis pojawił się niedawno na blogu Bena „Bee” Scerri’ego jednego ze współautorów podręcznika do WFRP 4e. Poniższe tłumaczenie opcjonalnych zasad tworzenia postaci i ich pochodzenia publikujemy za jego zgodą.——————————————————————————————————— „Był interesującym człowiekiem, a gdybym go nie znał, przysiągłbym że jest moim wrogiem. Sprzeczaliśmy się do późnej nocy, przy każdym spotkaniu na koniec którego chwytał
[SPOILER ALERT] Tym razem, zajmiemy się pierwszym oficjalnym scenariuszem do WFRP 4e. W ramach krótkiej recenzji podzielimy się naszymi wrażeniami, zarówno z perspektywy MG, jak i graczy, oraz postaramy się udzielić kilku rad, tym którzy dopiero zamierzają poprowadzić tę przygodę.
Wusterburg
Granica między Starym Sollandem, a Wissenlandem wytyczona jest przez rzekę Soll, która od szczytów Gór Szarych biegnie przez całą długość prowincji przecinając Nuln, aby dalej już w Altdorfie stać się jednym z dopływów wielkiego Reiku. Jednak nim Soll sam stanie się wielką rzeką Imperium Sigmara, w miejscu w którym jest zasilany przez Hornberg, na wzgórzu
Człowiek chce odpocząć od całego tego zamieszania i zapomnieć o wszystkim co się dzieje dookoła. Wraca zatem do Warhammera atu też tylko, choroby i plagi, ech zaraza… 😉