Filozofia Testów, czyli po co nam modyfikatory?

Testy i inne rzuty MG zarządza po to, aby gracze się przekonali, że ich postacie aż takie potężnie nie są. Oczywiście mamy do dyspozycji również rozmaite modyfikatory, czy stopnie sukcesu, aby ukrócić poczynania zbyt dopakowanych bohaterów, oraz stanąć naprzeciw przeciążonym, lub zwyczajnie niesprawiedliwym kostkom. Ale po jaką cholerę nam to wszystko, skoro zwyczajnie można graczom

#59 Seks, czyli pół-elfy, pół-orki, pszczółki, kwiatki, etc

„To ja chcę grać pół-chomikiem wychowanym przez świnki morskie!” – Podobne słowa prędzej, lub później słyszy każdy MG, którego gracze postanowili w kreatywny sposób uzasadnić modyfikator +2 do przechowywania pożywienia w ustach na gorsze czasy. Dlatego dziś postanawiamy przyjrzeć się wszelkiej maści hybrydom, zastanowić czy jest dla nich miejsce w uniwersum Warhammera, jak się ma

Khorne, czyli krew, honor i szał

Krew dla Boga Krwi! – To znane wszystkim pozdrowienie wywołuje zrozumiałą ekscytację wyznawców boga czaszek. Dziś postanowiliśmy poświęcić im chwilę czasu, oraz przyjrzeć się bliżej siedzącej za nimi na mosiężnym tronie figurze samego Pana K. Zastanawiamy się co robi w wolnym czasie, jak już schodzi ze swojego tronu, czy jego wyznawcy zawsze dostają szału i

Mandala, czyli o psychologii elfów w Warhammerze

Nazwijcie mnie dziwakiem, ale jakoś nigdy nie potrafiłem zrozumieć, czym właściwie elfie bóstwa miałyby różnić się od panteonu wyznawanego przez ludzi w Starym Świecie. Gorzej nawet – nie dość, że w zasadzie od samego początku elficcy bogowie opisywani byli jako „zupełnie inni” od ludzkich, a sposób, w jaki elfy miałyby oddawać im cześć i do

#57 Athel Loren, czyli o duchach, driadach i elfach

Asrai są zaledwie jednymi z licznych mieszkańców magicznego lasu Athel Loren, pełnego starożytnych duchów, z których wiele pała nienawiścią nie tylko do zewnętrznego świata ale czasem też do samych Leśnych Elfów. Jednak nawet najstarsze z duchów, jak Durthu czy Adanhu, wciąż są tylko częścią samoświadomego lasu, którego korzenie oplatają znany świat.

Athel Loren | Bretońskie legendy cz. 8 | Warhammer | Sesja RPG | FoundryVTT

Nasza kolejna przygoda na zasadach WFRP 4e to dobry moment aby zacząć oglądać, jeżeli nie widzieliście poprzednich odcinków, ponieważ wraz z opuszczeniem Parravonu przed graczami pojawia się nowa przygoda! Szaleńcze gonitwy, zielonoskórzy, tancerze, szlachcianki, bestie, klątwy, morderstwa, rycerze, bogowie i artefakty – a cała historia zaczyna się wtedy, gdy Sigmund postanawia zbadać jeden z ogromnych

Ile zarabia bohater? Czyli o problemach z brakiem i nadmiarem złota

Niby pieniądze szczęścia nie dają, ale jednak lepiej płakać w pełnej zbroi płytowej +5 siedząc na bojowym rumaku, zamiast ślizgać się boso po brudnych ulicach Nuln. Dziś rozmawiamy o tym, jak radzić sobie na sesjach z pieniędzmi, jak nagradzać nimi bohaterów graczy na sesjach, czy warto kraść sakiewki i dlaczego pękaty mieszek to jednak duży

#56 Ostland, czyli między wschodem a zachodem

Ostland przez wielu w Imperium uważany niemal za Kislev, miejsce w którym nawet mieszczuchy pochodzą ze wsi, zupę robi się z kamieni, a w karczmach się nie jada, bo przecież: to samo mamy w chacie! Dziś nastał dzień w którym poświęcimy kilka słów temu urokliwemu miejscu, którego ziemie są niemal całkowicie zakryte przez Las Cieni,

Mapy na sesji i jak z nich korzystać? [+Kartografia Niepraktyczna]

Mapy pojawiają się na sesjach regularnie, czy to drukowane z internetów, tworzone w rozmaitych generatorach, czy też rysowane przez co ambitniejszych Mistrzów Gry. To że jakaś mapa pojawia się na stole nie znaczy jeszcze, że MG czy gracze wiedzą co z nią robić, ot pełni często funkcję jedynie dekoracyjną. Dlatego dziś rozmawiamy o tym jak

#55 Zwierzoludzie, czyli bestie, mutanci i nienawiść

Zwierzoludzie, kryjący się po lasach mutanci i potwory z koszmarów stanowią nieustanne zagrożenie dla osad w Starym Świecie, oraz podróżnych. Dziś poświęcamy kilka słów sługom mrocznych potęg, rozmawiając o ich pochodzeniu, egzystencji, oraz tym co mogą wnieść do naszych sesji.

1 17 18 19 20 21 32