Na tropie | Bretońskie legendy cz. 4 | Warhammer | Sesja RPG | FoundryVTT

Cherif Jambon Tronçonnage zlecił naszej drużynie pochwycenie Srebrnego Lisa Parravonu – herszta bandy zakapturzonych banitów. Nasi bohaterowie jednak mają wątpliwości po której stronie konfliktu chcą się opowiedzieć. Z jednej strony nie pałają wielką miłością do szlachetnie urodzonych, jednak z drugiej z banitami wdali się już w małą potyczkę, zatem wybór nie jest łatwy. Tymczasem kwiat

#47 Gnomy, czyli ciężkie dnie i niespokojne noce

Gnomy, przez jednych nazywane są chudymi niziołkami, przez innych względnie ogolonymi krasnoludami, wreszcie przez innych przeklętymi złodziejami. Jako grywalna rasa pojawiły się w uniwersum Warhammera już w pierwszej edycji dzięki magazynowi White Dwarf, potem jednak zniknęły, aby pojawić się wiele lat później już w czwartej odsłonie systemu. Rozmawiamy zatem zarówno o samych Gnomach, zmianach jakie

#46 Astronomia i Astrologia, czyli o obrotach sfer niebieskich [+Kartografia Niepraktyczna]

Gwiazdy i inne ciała niebieskie nie tylko towarzyszą wędrowcom od zarania dziejów, ale i same mają ogromny wpływ na to, co się dzieje na świecie. Z tego też powodu astromancerzy i szarlatani spoglądają w niebo, by poznać sekrety przyszłości lub zwyczajnie wysępić kilka srebrników od naiwnych. Dziś i my spoglądamy w niebo chcąc poznać jego

Niebo nad Altdorfem, czyli astronomia Warhammera

Czasami można odnieść wrażenie, że świat Warhammera jest w zasadzie jak Ziemia, z tą różnicą, że zamieszkuje go wiele inteligentnych ras, a magia jest czymś rzeczywistym. Tych różnic jest jednak znacznie więcej i są one równie znaczące. No bo w końcu jak często widzicie za oknem nocny krajobraz opromieniony zielonkawym światłem? I właśnie o tym,

Imperialne ogary | Bretońskie legendy cz. 3 | Warhammer | Sesja RPG | FoundryVTT

Rozbój w biały dzień – chciałoby się powiedzieć gdy drużyna negocjuje z: celnikami, mytnikami, strażnikami miejskimi i zwyczajnymi bandytami. Do czasu, aż frustracja narastająca w naszym drużynowym czarodzieju nie znajdzie ujścia w dość widowiskowy sposób. Oczywiście to tylko spotęguje komplikacje z jakimi bohaterowie muszą się zmagać, dotarłszy wreszcie do wielkiego miasta Parravon. Na szczęście jest

#45 Łowcy czarownic, czyli o stosach, władzy i sumieniu

Kapelusze z szerokim rondem, posrebrzane miecze, narzędzia tortur, niezachwiana wiara i otaczający ich strach – opowieści o łowcach czarownic zna całe Imperium, zatem postanowiliśmy się trochę przyjrzeć tej znamienitej profesji.

#44 Kartografia, czyli o mapach, geografii i podróżach [+Kartografia Niepraktyczna]

Dziś rozmawiamy o mapach i przedstawieniu świata, wspominamy o historii kartografii, o tym dlaczego i w jaki sposób tworzy się mapy oraz co z tego wynika dla awanturników przemierzających szlaki, nie tylko Starego Świata. We wszystkim tym wspiera nas Dieter Mathias Steinau, czyli Niepraktyczny Kartograf – twórca wielu map do Warhammera i innych uniwersów. Prace

Kolejność przygód do 4 edycji Warhammera

Rozmaitych scenariuszy i kampanii do WFRP 4 ed. mamy już sporo, wydawane są one w kilku różnych liniach, a wydawca zapewnia, że możemy je wszystkie ze sobą łączyć, co chociaż teoretycznie jest prawdą, nie do końca jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Z góry zaznaczę, że coś takiego jak jedyna i słuszna kolejność rozgrywania

#43 Gnoblary, czyli jak manipulować Ogrami na dalekim wschodzie

„Niezmierzone pustkowia rozciągające się za Górami Krańca Świata trwają w nieustannym strachu przed Gnoblarami. Ci inteligentni pobratymcy goblinów – lecz o większych uszach i dużo, naprawdę dużo większych, majestatycznie odstających od czaszek nosach – podbili i wytresowali potężne ogry, które po dziś dzień im służą. Później, w wielkiej wojnie, niemal doszczętnie zniszczyli imperium Krasnoludów Chaosu,

Nie jesteśmy bohaterami | Bretońskie legendy cz. 2 | Warhammer | Sesja RPG | FoundryVTT

Drużyna pragnie pozostawić za sobą koszmary i niebezpieczeństwa przełęczy Szarej Pani i czym prędzej ją opuścić, tymczasem na ich drodze staną: podróżni z Bretonii, służby celne, oraz sumienia, walczące z poczuciem obowiązku lub zwyczajnym strachem o własną skórę.

1 19 20 21 22 23 32