Na tropie | Bretońskie legendy cz. 4 | Warhammer | Sesja RPG | FoundryVTT
Cherif Jambon Tronçonnage zlecił naszej drużynie pochwycenie Srebrnego Lisa Parravonu – herszta bandy zakapturzonych banitów. Nasi bohaterowie jednak mają wątpliwości po której stronie konfliktu chcą się opowiedzieć. Z jednej strony nie pałają wielką miłością do szlachetnie urodzonych, jednak z drugiej z banitami wdali się już w małą potyczkę, zatem wybór nie jest łatwy. Tymczasem kwiat
Gnomy, przez jednych nazywane są chudymi niziołkami, przez innych względnie ogolonymi krasnoludami, wreszcie przez innych przeklętymi złodziejami. Jako grywalna rasa pojawiły się w uniwersum Warhammera już w pierwszej edycji dzięki magazynowi White Dwarf, potem jednak zniknęły, aby pojawić się wiele lat później już w czwartej odsłonie systemu. Rozmawiamy zatem zarówno o samych Gnomach, zmianach jakie
#46 Astronomia i Astrologia, czyli o obrotach sfer niebieskich [+Kartografia Niepraktyczna]
Gwiazdy i inne ciała niebieskie nie tylko towarzyszą wędrowcom od zarania dziejów, ale i same mają ogromny wpływ na to, co się dzieje na świecie. Z tego też powodu astromancerzy i szarlatani spoglądają w niebo, by poznać sekrety przyszłości lub zwyczajnie wysępić kilka srebrników od naiwnych. Dziś i my spoglądamy w niebo chcąc poznać jego
Niebo nad Altdorfem, czyli astronomia Warhammera
Czasami można odnieść wrażenie, że świat Warhammera jest w zasadzie jak Ziemia, z tą różnicą, że zamieszkuje go wiele inteligentnych ras, a magia jest czymś rzeczywistym. Tych różnic jest jednak znacznie więcej i są one równie znaczące. No bo w końcu jak często widzicie za oknem nocny krajobraz opromieniony zielonkawym światłem? I właśnie o tym,
Imperialne ogary | Bretońskie legendy cz. 3 | Warhammer | Sesja RPG | FoundryVTT
Rozbój w biały dzień – chciałoby się powiedzieć gdy drużyna negocjuje z: celnikami, mytnikami, strażnikami miejskimi i zwyczajnymi bandytami. Do czasu, aż frustracja narastająca w naszym drużynowym czarodzieju nie znajdzie ujścia w dość widowiskowy sposób. Oczywiście to tylko spotęguje komplikacje z jakimi bohaterowie muszą się zmagać, dotarłszy wreszcie do wielkiego miasta Parravon. Na szczęście jest
Kapelusze z szerokim rondem, posrebrzane miecze, narzędzia tortur, niezachwiana wiara i otaczający ich strach – opowieści o łowcach czarownic zna całe Imperium, zatem postanowiliśmy się trochę przyjrzeć tej znamienitej profesji.
#44 Kartografia, czyli o mapach, geografii i podróżach [+Kartografia Niepraktyczna]
Dziś rozmawiamy o mapach i przedstawieniu świata, wspominamy o historii kartografii, o tym dlaczego i w jaki sposób tworzy się mapy oraz co z tego wynika dla awanturników przemierzających szlaki, nie tylko Starego Świata. We wszystkim tym wspiera nas Dieter Mathias Steinau, czyli Niepraktyczny Kartograf – twórca wielu map do Warhammera i innych uniwersów. Prace
Rozmaitych scenariuszy i kampanii do WFRP 4 ed. mamy już sporo, wydawane są one w kilku różnych liniach, a wydawca zapewnia, że możemy je wszystkie ze sobą łączyć, co chociaż teoretycznie jest prawdą, nie do końca jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Z góry zaznaczę, że coś takiego jak jedyna i słuszna kolejność rozgrywania
„Niezmierzone pustkowia rozciągające się za Górami Krańca Świata trwają w nieustannym strachu przed Gnoblarami. Ci inteligentni pobratymcy goblinów – lecz o większych uszach i dużo, naprawdę dużo większych, majestatycznie odstających od czaszek nosach – podbili i wytresowali potężne ogry, które po dziś dzień im służą. Później, w wielkiej wojnie, niemal doszczętnie zniszczyli imperium Krasnoludów Chaosu,
Nie jesteśmy bohaterami | Bretońskie legendy cz. 2 | Warhammer | Sesja RPG | FoundryVTT
Drużyna pragnie pozostawić za sobą koszmary i niebezpieczeństwa przełęczy Szarej Pani i czym prędzej ją opuścić, tymczasem na ich drodze staną: podróżni z Bretonii, służby celne, oraz sumienia, walczące z poczuciem obowiązku lub zwyczajnym strachem o własną skórę.