Pochodzenie: Mieszkańcy Wybrzeża
Poniższy wpis pojawił się niedawno na blogu Bena „Bee” Scerri’ego jednego ze współautorów podręcznika do WFRP 4e. Poniższe tłumaczenie opcjonalnych zasad tworzenia postaci i ich pochodzenia publikujemy za jego zgodą. ——————————————————————————————————— „Zawsze wydawało mi się czymś dziwnym, że nasi uczeni zapełnić niezliczone półki biblioteczne tomami opisującymi w najdrobniejszych szczegółach różnice pomiędzy mieszkańcami poszczególnych imperialnych prowincji,
#27 Tilea czyli sztuka, święci i oliwki
Dziś gorące południe i sławni Tileańczycy: najemnicy, malarze, odkrywcy, rzeźbiarze i kupcy w swoich słonecznych miastach, pod którymi rozrastają się tunele pełne szczurów i to większych niż zwykle 😉
Pochodzenie: Musaany
Poniższy wpis pojawił się niedawno na blogu Bena „Bee” Scerri’ego jednego ze współautorów podręcznika do WFRP 4e. Poniższe tłumaczenie opcjonalnych zasad tworzenia postaci i ich pochodzenia publikujemy za jego zgodą.——————————————————————————————————— „Widok stada słoni przemierzającego sawannę jest zaiste niezwykły. Można byłoby założyć, że tak wielkie zwierzęta będą toczyły się przez nią tratując wszystko na swojej drodze,
#26 Norska, czyli barbarzyńcy i chaos
Dziś bliżej przyjrzymy się mroźnej Norsce, krainie barbarzyńców, wyznawców chaosu i legendarnych bestii, starając się odpowiedzieć na pytanie, czy Norsmeni rzeczywiście są tacy straszni jak ich malują?
Konie. Część 2
Poniższy wpis jest drugą częścią tłumaczenia opcjonalnych zasad dotyczących koni, które pojawiły się na blogu Andy’ego Lawa, jednego ze współautorów podręcznika do WFRP 4e. Tłumaczenie publikujemy za jego zgodą. ——————————————————————————————————— KONIE CZYSTEJ KRWI Poniżej znajdują się przykłady wielu ras koni Starego Świata (ze szczególnym uwzględnieniem tych, które można spotkać w Imperium). DZIANETY KONIE ARABIJSKIE Legenda
#5 Najczarniejsza godzina | Wewnętrzny Wróg | sesja Roll20 | WFRP 4
Shaffenfest się kończy, czas ucieka, a nasza drużyna postanawia ostatecznie zakończyć spiski kultystów w Bögenhafen, przerwać ich rytuał i ostatecznie się z nimi rozprawić. Zatem nie pozostaje nic innego jak wprowadzić w plan w życie i chełpić się sławą bohaterów, którzy ocalili miasto, a może i całe Imperium. Co mogłoby pójść nie tak? 😉
#25 Sylvania, czyli mgła, nietoperze i wampiry
Dziś porozmawiamy o spowitej wieczną mgłą Sylvani, będącej oficjalnie częścią Stirlandu, lecz faktycznie zarządzaną przez ród von Carstein. Chociaż w tym odcinku bardziej skupimy się na samej krainie, a mniej na dzieciach nocy trzymających ją w swym władaniu.
W tym odcinku postanawiamy przyjrzeć się zielonoskórym, ich historii w uniwersum Warhammera, oraz roli jaką mogą pełnić zarówno w Starym Świecie, jak i na naszych sesjach. Zatem, grzybobranie pełną gębą, WAAAGH! 😉
Dziś wypływamy na szerokie wody Warhammera, zatem nie pozostaje nam nic innego jak porozmawiać o piractwie, piratach i piraniach…? A poważniej to jest zarówno o tytułowym państwie-mieście jak i samej wyspie, trochę o religii, pirackim kodeksie, najemnikach i różnorodności jaką mogą nam zapewnić morskie opowieści w uniwersum młotka 😉
Elektorzy i Prowincje Imperium
Elektorzy, prowincje, kapłani, tytuły i dziedziczenie – jest tego sporo, a gracze potrafią zaskoczyć pytaniem na sesji, zwłaszcza jeżeli właśnie wydali PD’tki na stosowne umiejętności z kategorii Wiedza, dlatego przygotowałem sobie taką oto ściągę. Elektorzy i Prowincje Imperium – Plik do pobrania Całość opisana jest na podstawie dodatku do Wewnętrznego Wroga 4e („Enemy in Shadows